fredag 4 maj 2018

Veckans trio och en bonus

Kärleken till böcker är något jag verkligen önskar att Edith kommer att få med sig hemifrån. Både jag och Henrik läser mycket och gärna och redan vid 15 månaders ålder är böcker ett av Ediths stora intresse. Hon sitter till och med och "läser" eller så bär hon bara runt på dem. Jag ser fram emot att vi ska avverka många fina sagor tillsammans. Nyutgåvan av Astrid Lindgrens Bröderna Lejonhjärta ska inhandlas så fort den finns att köpa. 


Vi har ett riktigt bröllopsår i år då tre av våra nära vänner gifter sig vilket är väldigt roligt. Bröllop är de absolut bästa festerna. Denna klänning från & other stories skulle passa till ett av bröllopen som har klädsel kavaj. 


Jag har ett gäng projekt igång på landet. Ett av dem är att göra en lightrenovering av vårt badrum. Badrummet är det enda rummet som är orört sedan vi köpte huset och nu ska det målas och piffas. Jag tror att vinnarfärgen är Evening green från Jotun som jag ska spana in i veckan. 


En bonus fick komma in på veckans lista. Jag blev nämligen jätteglad när jag såg att Arket öppnar i Göteborg. Jag har köpt deras tröjor i merinoull till både mig och Henrik och en del barnkläder till Edith som jag varit väldigt nöjd med. 






2 kommentarer:

  1. Den va jäkligt tajt i midjan den där klänningen dock :(

    SvaraRadera
  2. Väldigt inspirerande tipsar som gäller heminredningen...en sak lägger jag till - varför inte sätta upp en canvastavla over soffan på en av bilderna? :)

    SvaraRadera