torsdag 12 april 2018

Dagens frukost


Efter en något dekadent mathelg i Frankrike så kör jag just nu min variant av detox. I min värld innebär det inget kött, inget socker, minimalt med mjöl och mejeriprodukter. Jag äter alltså mest grönsaker, frukt och lite baljväxter med andra ord och tänkte göra det någon dag till innan jag börjar äta lite mer allsidigt igen. Dagens frukost bestod av en stor grön smoothie som jag gjort på spenat, mango, citron, avocado, ingefära och mandelmjölk. Till det kaffe och en tallrik frukt som Edith dock tog det mesta av. 

1 kommentar:

  1. Vad smart det skall jag också pröva. Just nu kör jag med minimalt med socker, inget bröd, mjöl, pasta eller ris. Till middag kör jag ofta lite avocado, kokad broccoli, kokade morötter sallad, gurka, tomater, ett ägg och en bit kyckling eller fisk. Det är så himla gott och så mår jag så bra också.

    SvaraRadera