tisdag 17 april 2018

Boråstapeter hos Krickelin

Igår körde jag ner till Varberg för att gå på middag hemma hos Krickelin. Jag lämnade ett mulet Kungälv och möttes av ett soligt Varberg och ett gäng glada tjejer. Vi spanade in Boråstapeters nya kollektion In Bloom som nog är den finaste tapetkollektion jag sett. Kristin själv hade tapetserat deras kök i Thistle som också blev ett av mina favoritmönster. Mitt absoluta favoritmönster är dock Peony som jag mer än gärna hade haft här hemma någonstans. När jag såg Kristins inbjudande kök så lekte jag med tanken att vi skulle tapetsera köket. En vågad tanke för att komma från mig.






Förutom att titta på vackra tapeter så åt vi en supergod buffé från Verket i Kristins växthus, hängde kring köksön i köket och pratade om allt mellan himmel och jord och så målade vi akvarell med Jenny Hahne som designat några av mönsterna. Eller jag målade nog inte, jag kladdade lite och kallade det för en himmel. Men vissa andra skapade fantastiska alster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar