lördag 24 mars 2018

Instagramkärlek gånger 10

Jag lovade ju att tipsa om instagramkonto som jag följer och tanken var att jag skulle tipsa om fyra även här men det blev tillslut tio och jag hade kunnat göra den mycket längre men jag sparar några tänker jag. Jag följer rätt många konton och givetvis tillhör även dessa mina favoritkonton. För mig är det absolut inte nödvändigt att kontona jag följer har min stil. Snarare tvärtom. Just nu älskar jag tillexempel färgglada danskor.

Jag har olika kriterier när jag följer konto. Vissa konto följer jag för ren inspiration och då är det fina bilder jag vill ha. Vissa konto följer jag för att jag inspireras av personen bakom kontot och då ser jag gärna mer inte så perfekta bilder och dessa personer älskar jag att följa på instastories. Något jag aldrig gillar är när man använder andras bilder i sina flöden. Undantaget där är konto vars hela syfte bygger på det. Till exempel konton som tipsar om fina lägenheter som ligger ute till försäljningen. Jag kan också gilla när man använder andras bilder i syfte om att tipsa om andra konton men just nu tycker jag att det går lite inflation i det så jag är kluven. Dock får jag ofta många bra följtips på det sättet. Kluvet som sagt. Jag gillar med andra ord ett lagom tillrättalagt instagram med lagom dos bra reklam och så älskar jag instastories där man får en lite mindre frisserad bild.

Alexandraeckersholm
Vi var många som fick upp ögonen för Alexandras vackra konto när Frida tipsade om henne. Alexandra renoverar varsamt en herrgård och tar superfina bilder som inte känns som konstlade som mycket annat på Instagram.







kajsa_magdalena
Kajsa charmade nog alla i TV-soffan när hon och hennes familj var med i husdrömmar med sin vackra skånska skola som de renoverar. Hon har snabbt seglat upp på min favoritlista över instagramkonto.

Här är det blomsterinspo deluxe. Undrar om jag måste utöka årets sommarblommor med Aster föresten?
















Wunderblumen
Daniela har ett vackert hem i en lagom färgglad färgskala, tar urfina bilder och tillhör ett av mina favoritkonton på Instagram.


Blackno18
Anna bor i ett nybyggt (tror jag) hus i Växjö som hon inreder med fina designklassiker. Det är hennes förtjänst att jag numera spanar på Wegners round chair i mörkt trä på auktion.



Hanna är en en sann inspiratör. Alltid jättebra restips, en egen klädstil och alltid jättefina bilder som får mig att bli sugen på frukost eller bara att åka till Köpenhamn. 


Ett av många danska, färgsprakande konton jag följer. Det var nog Louise som fick mitt pinterestöga att dras till ljusblå väggar. Jag önskar att jag vore lite mer avslappnat dansk när det kommer till inredning. 


På tal om färgglada danskor som jag önskar att jag vore lite mer som så följer jag också Cathrine som har både rosa och ljusblå väggar hemma och älskar lampor. I hennes matsal står ett matbord och stolar som mer än gärna fått flytta hem till oss. 

Sofias tidigare blogg Chez wood har givit mig mycket matinspo och idag får jag lite av den inspirationen på hennes instagramkonto. Men hon har också ett härligt hem, är en fena på det dukade bordet och ett riktigt auktionsproffs. Hon har också ett riktigt drömjobb som marknadschef på Bukowskis. 


Agnesjarefjall
Agnes får mig att längta till Bohuslän vilket är lite märkligt eftersom jag bor där.  Inget dåligt betyg med andra ord. Agnes lever verkligen den där skärgårdsdrömmen. Hon bor ute på en av öarna och renoverar ett gammalt klassiskt skärgårdshus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar