fredag 23 mars 2018

Veckan enligt telefonen

Jag tror aldrig att jag har haft något som kan klassas som påskpynt men en förmiddag när jag och Edith var ute och promenerade i solen så gick vi förbi en blomsteraffärer som sålde fina fjädrar och helt plötsligt var vi med påskris. Jag köpte faktiskt en färg till men den får vänta till nästa år när Edith kanske har lite mer preferenser när det kommer till pynt.


I helgen när vi var på landet så var vi förbi på lek och fika hos kompisar vars familj har ett av de vackraste husen jag vet. Självklart har de två kakelugnar i vardagsrummet. Så vackert, så avslappnat stilsäkert och så personligt. Då har jag inte ens nämnt utsikten.


Nu är jag och Edith i Skåne och Henrik är iväg på svensexa. Vi inledde dagen med en sen frukost med våra kompisar Malin och Todd på mysiga Geijersgatan 53. Vi passade också på att prata blommor, Edith köpte en present till sin bästis och hon accepterade äntligen att gå i skor. Det har varit de senaste veckornas stora kamp. Skorna som fungerade är ett par sneakers från Nike. Därefter var jag hos min frisör och fick ny färg och ett gäng centimeter av mitt hår försvann. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar