onsdag 28 mars 2018

Dagens bästa stund


Min absoluta favorittid på dagen som föräldraledig är morgonen. När Edith har vaknat och vi går ut i köket klädda i pyjamas. Eller jag har inte alltid pyjamas, oftast jag har träningskläder eftersom jag redan varit ute med hunden och/eller varit och tränat. Men oavsett utstyrsel så går vi ut i köket, sätter på nyhetsmorgon och så leker Edith med sitt kök och jag röjer oftast lite innan jag gör frukost som vi äter tillsammans. Vi har varit inne i en grötperiod och nu är vi inne i en riktig frukt och smoothieperiod. Eller jag är inne i den perioden, Edith är inne i fasen att äta samma sak som jag. 
Nu är det ju ljust på morgonen och i morse letade sig de första solstrålarna in i köket vid 7.30. Det kallar jag ett riktigt vårtecken. Och en påminnelse om att jag ska boka fönsterputsning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar