tisdag 13 februari 2018

Vinterljus och förväntan

Idag lyser solen med sin frånvaro men de där dagarna då solen letar sig fram och så känns det nästan som om våren är nära och även om februari är en utomordentligt tråkig månad så finns det en känsla av förväntan som jag gillar nu. Jag börjar mentalt flytta utomhus även om det troligtvis är rätt lång tid kvar innan utesäsongen faktiskt börjar så planeras det för fullt.

Jag längtar jättemycket till vårt lantställe och har två projekt på min agenda nu under våren och det är vårt badrum som ska få en lightrenovering och vårt sovrum som ska få en ny väggfärg. Jag har beställt Luktärtor och Dahlior för just nu intalar jag mig själv att i år kommer jag att ha tålamod att ta hand om dem. Mitt stora dilemma med dem är egentligen var jag ska plantera dem då vi är på landet i stora delar av Juni, hela Juli och på helgerna i Augusti. Så egentligen borde jag planera dem hemma i huset men frågan är hur jag ska sköta om dem då? En av många saker jag funderar över. 

Jag letar just nu inspiration till ett glasparti här hemma i huset för att öppna upp vårt vardagsrum mot vår trädgård på baksidan som vi idag inte nyttjar alls. Jag letar också lättskött trädgårdsinspiration som passar husets karaktär och det är mycket buxbom, olika sorters gräs och träd som drar åt den röda färgskalan som fångar min uppmärksamhet. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar