torsdag 1 februari 2018

Veckans trio

Norrgavel släpper sina sängkläder i en ny isblå färg som är så fin. Synd bara att vi inte riktigt har någonstans där ljusblå sängkläder passar in för att det är ju verkligen så fräscht och fint! Det märks att vi sakta men säkert går mot ljusare tider för helt plötsligt är ljusblått och rosa på min näthinna.


Stadshem säljer just nu en fyra på Raketgatan i Göteborg där där finns så mycket fina tavlor. Eller det finns såklart mycket annat som är fint i denna lägenhet men just tavlorna är det som fångade mitt intresse. Här hemma har jag precis tagit ner massa tavlor och nu försöker jag känna in om de ska få nya platser här hemma. Att möblera om lite är ju ett bra sätt att förnya.


Jag är alltid på jakt efter fina barnkläder och att jag är väldigt förtjust i fina kragar och detaljer är inget nytt. Nu inför våren är jag också på jakt efter fina blusar och jag köper de gärna en storlek för stora så att hon kan ha dem länge och jag tycker inte att det gör något om en blus, eller klänning för den delen är lite för stor. Arket har fått in jättemånga fina blusar och framförallt den ljusblå med den fina nederkanten är en riktig favorit. Tyvärr är strl 92 den minsta och det är ju på tok för stort för Edith som fortfarande har 74 och precis börjar växa i 80 men jag funderar ändå att köpa den för att någon gång kommer den ju att passa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar