onsdag 28 februari 2018

Min onsdag i bilder

I morse när vi gick upp sken vintersolen och termometern visade på -13 grader. Helt galet kallt med andra ord. Till frukost åt både jag och Edith havregrynsgröt som jag kokt på osötad mandelmjölk smaksatt med kardemumma och kanel och till det kokosflakes och min chiasylt som endast är gjord på hallon och chiafrö. Efter frukost körde Edith sin vanliga runda som brukar innebära att hon börjar i köket där hon drar ut alla sina leksaker och sen fortsätter hon ut i hallen för att dra ut böcker och sen in i vardagsrummet för att kasta ner glasunderläggen på golvet. Om dörren till badrummet är öppen så är det även hysterisk roligt att leka med toapapper. 


Sen åkte vi in till stan för att först fika hemma hos en kompis och sen tog vi en snabb tur på stan innan vi åt lunch. Inne på Zara hittade jag denna fina skjorta som det verkligen stod mitt namn på. Ljusblått är en av mina favoritfärger på våren och jag bär väldigt ofta skjortor. Allra helst med någon rolig detalj och denna har både avvikande färg på sömmarna, lite större knappar och annorlunda sprund. 



Efter att vi ätit lunch med ytterligare en kompis så vinkade jag och Edith hejdå och gick förbi bokrean. Jag älskar verkligen bokrea, det får mig att bli nostalgisk. När jag var barn gick jag och mamma på bokrean varje år, det var då och där min kärlek till böcker föddes. Jag var faktiskt förbi bokrean igår också och då köpte jag Arkitektens trädgård och El Taco book men den sistnämnda gav jag bort till en kompis som var på middag igårkväll. Så idag var jag helt enkelt inne och köpte en ny till mig själv. 


Väl hemma och inne i värmen så gjorde jag en grön vitaminbomb bestående av bladspenat, mango, banan, ingefära och citron som mellis till mig och Edith. I morgon när jag går utanför dörren så ska jag verkligen vara bättre klädd för kylan iallafall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar