onsdag 24 januari 2018

Port Louis

I Måndags lämnade vi den välordnade och tillrättalagda tillvaron på den resort vi befinner oss på för en utflykt. Efter tio dagar på samma område så började vi bli rätt rastlösa. Vi åkte till Port Louis som är Mauritius huvudstad. Mest för att se något annat och sen ville vi besöka matmarknaden och jag ville som vanligt fotografera dörrar. Min kamera är tyvärr trasig så här nere har jag endast tagit mobilbilder vilket på ett sett har varit skönt. Lite mindre att uppleva en resa genom en kameralins men såklart avsevärt mycket sämre bildkvalitet. 

Port Louis var enligt mig inte en särskilt trevlig stad men ändå värt besöket. Grönsaksavdelningen på matmarknaden var härligt kaotisk, köttmarknaden var däremot fruktansvärd. Doften av ruttet kött förföljer mig fortfarande och jag tror att det kommer att dröja ett bra tag innan jag äter kött igen. Slitna dörrar fanns det gott om i de gamla kvarteren och efter att vi ätit den lokala specialiteten Dholl Puri från ett slitet gatustånd så kände i alla fall jag att jag varit äventyrlig nog för den här gången. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar