lördag 4 november 2017

Veckans trio

Idag har jag en lugn och skön lördag. Började dagen med ett träningspass på gymmet och sedan långfrukost med familjen. Nu ligger jag på soffan och tar det lugnt och lyssnar till min dotter och mina föräldrar som leker. Ikväll ska jag och Henrik iväg på middag och vi lämnar Edith här hemma med mina föräldrar så att hon får sova i sin egen säng istället för att följa med oss. Tror att det blir bäst för alla faktiskt. 



I morgon tänkte jag se dokumentären "The center will not hold" om Joan Didion. Förutom författare och journalist så kan hon ju även lägga modell till sitt CV då hon vid 80 års ålder frontade Célines vårkampanj. Stil har onekligen ingen åldersgräns. Hennes bok "Ett år av magiskt tänkande" ligger på min läslista inför vintern. 



Om vi hade letat efter hus just nu så tror jag att vi hade tittat på just detta. Ljusinsläppet, golven, nivåerna och så det som står högst på min kravspec nämligen en så obefintlig gräns som möjligt mellan inne och ute. Just det där med gränsen mellan inne och ute är det enda vi egentligen saknar i vårt nuvarande hus. Hur som helt ligger detta hus i Askim och mäklare är Stadshem


Bilder: Stadshem via Hemnet.
Fotograf: Jonas Berg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar