torsdag 10 augusti 2017

Takkullevägen 10

Under de senaste åren har jag allt mer landat i min bostadssmak och har omvärderat det jag trodde var min bostadsdröm. Tidigare drömde jag om högt i tak, rum i fil och byggår någonstans vid sekelskiftet plus trettio år. Idag har min dröm blivit ljusinsläpp, räta linjer och en obefintlig gräns mellan inne och ute. Den typen av hus som jag faller för byggdes ofta på 60-talet så man kan säga att det har hänt mycket gällande min hussmak. 

Det är absolut inte det att jag inte tycker att min tidigare husdröm är mindre vacker idag men vi ska inte bo i ett sådant. Däremot så älskar jag att titta på eller besöka den typen av hus. Hur som helst så blev fastnade jag för detta hus hus är till salu just nu och som ligger en bit utanför Göteborg. Väggpanelen, både övre och nedre hallen, det fina barnrummet och köket där man blandat gammalt och nytt var det som fick detta hus tilltala mig. Se fler bilder HÄR




Bilder från Stadshem via Hemnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar