torsdag 17 augusti 2017

Sex månader med Edith

Förra veckan, närmare bestämt den nionde augusti så blev denna lilla tjej sex månader. Tänk att det redan gått sex månader sedan den där februarikvällen då hon äntligen tittade ut efter många timmars väntande och kämpande. Sex månader sedan hon gjorde en dramatisk entré och skrämde sina föräldrar. Även om jag för fem och en halv månad sedan trodde att jag aldrig skulle bli trygg i mammarollen så blir jag allt tryggare och mer bekväm för varje dag som går och jag känner att mammarollen har gett mig ett lugn som jag tidigare saknat. Under sommaren har hon utvecklats till en orädd och väldigt livlig liten tjej men oväntade röstresurser som hanterat allt från båtfärder till pubkvällar överraskande bra. Hennes stora intresse förutom mat är att gunga i sin babysitter, leka tittut och titta på Babblarna. Att dra mamma i håret, Douglas i pälsen och pappa i skägget ligger också högt på topplistan över roliga saker att göra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar