torsdag 16 mars 2017

Poké bowl

När förra årets stora mattrend poké bowl slog igenom så var jag ju gravid så en rätt där huvudingrediensen är ris och rå fisk var kanske inte optimal för mig. Det tar jag igen nu då jag gjorde den hawaiianska rätten till middag igår och idag när jag hade en kompis på lunch idag så gjorde jag den igen. Den variant jag gjorde både igår och idag hade lax marinerad i japansk soja, sesamolja, rostade sesamfrö, saften av lime, chili och riven ingefära som bas. I botten på tallrikarna hade jag ris och sedan toppade jag med mango, avokado, gurka, cashewnötter, sojabönor,picklad morot och en
srirachamajonäs. Om jag känner mig själv rätt så kommer detta att bli en stående favorit här hemma men nästa gång ska jag inte glömma att köpa koriander. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar