tisdag 7 februari 2017

Veckans trio

Tisdag och sex dagar sedan vår dotter var beräknad. Igår fick jag höra av olika, oberoende källor att jag inte var tillräckligt trött på att vara gravid och även om jag känner mig innerligt trött på det så tänker jag inte klaga. Jag har, och har haft en väldigt okomplicerad graviditet och är även nu så här på övertid pigg och rörlig. Nu känner jag mig ganska svullen och väldigt tung men bortsett från det, min oförmåga att fatta beslut och mina ständiga toalettbesök så känner jag mig nästan som vanligt.

Denna dagen ägnar jag bland annat att åt att i väldigt lugnt tempo fixa lite i vårt nyrenoverade TV-rum. Än så länge får vi vänta och möblera där då mattan inte kommer på några veckor men sen kommer vi att ha ett rum som verkligen bjuder in till att slänga sig på soffan och så småningom också ett rum som vår dotter ska kunna leka i. Alltså inga ömtåliga material och det är inte i detta rum som vi satsar på exklusiva detaljer. 




Jag har också målat naglarna i två olika nyanser som matchar vårt kök. Jag valde inte nyanser för att de matchade väggarna och tavlan i köket utan det var mer en rolig slump. Under tiden jag målade naglarna så letade jag tapetinspiration till bebisens rum på landet och plockade ut några alternativ på beslag till köket där ute. Just att välja saker är en himla bra sysselsättning när man lider av enorm beslutsångest. Dagens bakgrundsmusik är detta album



Idag glider jag omkring i tights och en stor tröja men igår var jag och min jättestora mage iväg och lunchade med mammalediga vänner och då fick Henrik ta en av väldigt få bilder på mig och magen. Jag tillhör inte den kategorin som känner mig särskilt fin som gravid och det är ju inte direkt bara en fin liten kula på mig så dokumentationen är ganska minimal faktiskt. I telefonen har jag ju en del magbilder, tagna i pyjamas i spegeln i badrummet men bilder som tål att visas upp går att räkna på en hand.


5 kommentarer:

  1. Tycker allt du är väldigt fin i din mage!
    Jag kommer ihåg när jag väntade min dotter, samma kväll som jag sen åkte in hade min systerdotter klappat mig på magen och sagt: "Snart kommer bebisen.." Tänk så rätt hon hade :)

    SvaraRadera
  2. Tack, vad snäll du är!

    Både jag och min man börjar iofs känna att det närmar sig men det är ju inte så konstigt eftersom vi snart gått en vecka över tiden så det närmar sig onekligen.

    SvaraRadera
  3. Vår son var beräknad till den 1 februari men lät vänta på sig till den 9 februari. Nu på torsdag fyller han 21 år men jag minns den där väntan de sista dagarna som om det var igår! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Så fin mage du har!
    Får jag fråga vad ditt nagellack är ifrån och vad färgerna heter?

    SvaraRadera
  5. Har hon kommit nu den lilla? Hoppas! <3

    SvaraRadera