fredag 20 januari 2017

Veckans trio

På helgens att göra lista så står inte mycket saker men det står bland annat att göra en ramensoppa. Väldigt hippt konstaterade maken och det känns som ett projekt lagom mitt höggravida tillstånd. Jag kommer att göra en variant med kyckling som jag hittade bland recepten på mathem när jag gjorde helgens matshopping igår. Någon gång ska jag göra en mer avancerad variant med en buljong gjord enligt konstens alla regler. Den mattheten jag kände när jag tog emot veckans handling från mathem och mer än hälften av varorna jag köpte saknades och jag fick åka till maxi ändå, den var enorm.



Väldigt snart kommer jag att tillbringa betydligt mer tid hemma och då kan jag till exempel njuta av att se solen som strålar in genom alla fönster här hemma. Just nu ser det dock inte alls ut så här hemma eftersom vi som sagt har hantverkare här som bland annat fixar ett tv-rum till oss, målar och tapetserar bebisens rum och gör lite annat smått och gott. Veckans ros går till Sandberg Wallpaper som väldigt snabbt skickade ytterligare en rulle av tapeten till bebisens rum eftersom jag såklart hade misskalkylerat åtgången. Älskar bra service. 



I helgen ser jag fram emot att sova lite längre än vad jag gjort på sistone. Det är väl inte för mycket begärt att inte ha flera vakna timmar mitt i natten? Att vara vaken mellan 2-3 timmar mitt i natt har liksom blivit vardagsmat för mig och jag misstänker att det är en kombination av min förkylning och att kroppen förbereder sig som är anledningen till att jag är vaken. Jag vaknar gärna av att Douglas hoppar upp i vår säng och lägger sig vid mina fötter. Att vakna med maken bredvid mig, Douglas vid fötterna och med bebisen som puffar lite lätt i magen är himla fint. 


Bilder: 1 2 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar