onsdag 7 december 2016

Veckans trio

Jag misstänker att jag har en del i min omgivning som undrar vart det julgodis jag gör varje år och ger bort tagit vägen i år och jag har inte gjort en enda sort faktiskt. Något jag är väldigt sugen på att testa är dessa torkade apelsinskivor doppade i mörk choklad. Känns som om det skulle kunna bli en favorit i min bok och så är det såklart ett extra plus att det är snyggt. Bilden kommer från Sofia Woods instagram och där står också hur man gör. 


Babyinspiration upptar väldigt mycket av min tid som jag ägnar mig åt att slösurfa, orimligt mycket skulle jag tippa på. Shirley Bredal är ett märke som jag hittat under en av alla dessa rundor på nätet och jag vill typ ha allt som finns där. Hur gullig är inte outfiten på denna bilden till exempel. Typ det sötaste jag sett.  En perfekt outfit till nästa jul kanske?


I helgen är det dags att ta in granen och det är faktiskt första gången då vi kommer att ha en riktig gran. Alltså en stor, riktigt gran med julgransfot. I lägenheten hade vi en liten gran som vi hade i en korg men i år händer det och det ser jag fram emot. Tänk att vi i år firar första julen i huset och sista julen utan barn.  I helgen står det en hel del pyssel på agendan faktiskt. Förutom att granen ska in ska vi sätta igen en dörröppning, ha vänner på middag, köpa en garderob till bebisen och eventuellt börja måla hennes rum. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar