onsdag 23 november 2016

Till det blivande barnrummet

Untitled #11

Idag går jag in i vecka trettioett och nu känns det som om veckorna går väldigt fort. Vår vagn har kommit och det har även en hel del andra saker gjort. Vi har beställt det mesta andra av de lite större sakerna så som till exempel säng och kvar på listan av saker som bör vara på plats när bebisen kommer är egentligen bara skötväska. Skötväska är kanske inte något man måste ha dag ett men det är lika bra att få det gjort. När ni ser collaget ovan så är det kanske ni kan lista ut att det är en liten tjej som gömmer sig där inne. En minst sagt livlig liten flicka.

Näst på tur är att fixa ordning i hennes rum och tapeten som ska finnas i delar av rummet ligger redo och väntar på att någon ska komma hit och hjälpa oss att tapetsera. Tapeten heter Marianne och kommer från Sandbergs. Förutom säng som är beställt så ska det finnas något att ha hennes kläder i, en mysig fåtölj där jag kan sitta och amma samt en gosig matta. Andra saker som hade passat fint är mobilen moln från Konges slöjd och sängkläder från Garbo & friends. En speldosa bör hon ju ha och denna kommer från Cam Cam. Från Cam Cam kommer även den quiltade lekfilten. Även bitringen i form av en mus kommer från Garbo & friends. Självklart kommer även hennes rum fyllas med böcker. Jag vet att mina föräldrar har sparat många av mina böcker från när jag var liten och jag ser fram emot att fylla på med fler som vi så småningom också kommer att kunna läsa för henne. 

4 kommentarer:

  1. så mycket fint på bilden =)

    /Lillemmish

    SvaraRadera
  2. Åh, så fina bilder. Det är ju sååååå roligt att få inreda just ett barnrum!
    Lycka till med alla val.
    Jag har också en hel del böcker sparade från min barndom och barnens, väldigt fint att inreda med och så värdefullt.
    Med vänlig hälsning Monica

    SvaraRadera
  3. Vilken fin speldosa! Hur länge spelas melodin när man dragit i snöret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Ingen aning.. Men visst är den fin!

      Radera