måndag 10 oktober 2016

Veckans trio

Hösten är här och jag äter gärna en värmande frukost. Havregrynsgröt är alltid ett säkert kort och just denna har jag kokt med mycket kanel och toppat med valnötter, äpple, jordgubbar och lite rostad kokos. Jag har fortfarande inte fått tillbaka suget efter kaffe som försvann samma dag som jag blev gravid så nu konsumerar jag te som aldrig förr. Mitt favoritte på morgonen är ett med ingefära och apelsin. 


Martin säger att man inte använder en dagbädd men hemma hos använder Douglas den mest hela tiden. Eller iallafall när någon av oss inte är hemma och han står och spanar ut över uppfarten och springer till dörren så fort han hör en bildörr smälla igen. Ibland står han så här men allt som oftast står han uppe på dagbädden. För övrigt använder jag den också då den är perfekt för mig att ligga på när jag behöver sträcka ut mig ordentligt. 



Vi går mot mörkare tider i ett rasande tempo men än så länge hinner man se vardagsrummet bada i ljus efter jobbet. I alla fall en jättekort stund. Jag ser fördelar med den mörkare årstiden också, framförallt i år när jag med gott samvete kan ligga på soffan under en filt och läsa och dricka te.


1 kommentar:

  1. Njut har nog inte öppnat en bok sen sonen föddes för två år sedan ;)
    /Nina

    SvaraRadera