tisdag 18 oktober 2016

Hotell Duxiana

Igår åkte jag till Malmö för jobb följt av event och middag och när jag kom till hotellet för att checka in var jag ganska medtagen av ryggont som spridit sig till magen och jag behövde verkligen lägga mig ner ta ett gäng djupa andetag. Jag bor en hel del på hotell numera och har med åren hittat min hotellsmak som generellt är små, personliga hotell med proffsig service, bra frukost och sköna sängar. Sen är det ju ett extra plus om designen är tidlös och smakfull. Hittar jag de pärlorna så blir jag inspirerad av hotellmiljön. Både när det gäller inredningslösningar men jag sitter till exempel gärna och jobbar i hotellet loby istället för på ett stimmigt café när jag befinner mig på resande fot. 

Jag checkade in på  Hotell Duxiana som jag gärna bor på nere i Skåne och möttes av ett hotell som genomgått en rejäl uppfräschning. När jag sedan öppnade dörren till mitt rum så var det nästan så att min värk i ryggen försvann bara att jag tittade det vackra rummet med den stora, fluffiga sängen. Hade jag haft tid så hade jag mer gärna sjunkit ner i ett varmt bad men istället avslutade jag arbetsdagen och promenerade sedan bort till Malmö live för att lyssna på Frida och sedan avrunda kvällen med middag på Kitchen and table. Idag fick jag dock möjligheten att efter ett tidigt frukostmöte på hotellet att avverka en hel del jobb och samtidigt njuta av den smakfulla inredningen innan det var dags att bege sig ut för att avverka en rad möten.  

Jag råkade också hittat ett soffbord som jag någon gång vill ha. Alberto från Dux är kanske inte det mest hund och barnvänliga bordet men ack så vackert. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar