tisdag 27 september 2016

Önskelista september

Bara ett par dagar kvar den denna månaden som måste gå till historien som den varmaste september någonsin. Även om det varit så härligt att vi har haft det varmt så länge så tycker jag att de senaste dagarnas väder varit väldigt skönt. Fortfarande varmt nog att sitta ute på lunchen men nu kanske med en tröja eller tunnare jacka. Jag gillar krispiga morgnar och kvällar där det är helt ok att ligga på soffan och kolla serier med massa tända ljus. Sen är ju denna hösten något alldeles speciellt med tanke på vår bebis som växer där inne. 

Månadens önskelista passar delvis både årstiden och mitt tillstånd kan man säga. Alltså det är bara att konstatera, de flesta kläderna sitter inte alls särskilt skönt numera. Med undantag för klänningar och i synnerhet mina stickade varianter. Därför byter jag nästan alltid om direkt när jag kommer hem och skulle behöva uppdatera hemmagarderoben lite. Detta set från Soft goat är väldigt fint det känns som om jag kommer att tillbringa en hel del tid hemma under ganska lång tid framöver. Kubus med plats för åtta ljus har jag skrivit om innan men den står högt på önskelistan och kommer att passar perfekt i vårt kök. En snygg vattenkanna att vattna alla blommorna inomhus behöver jag verkligen och Menu har den allra finaste. Det är ju bara att konstatera att det inte är lika kul att klä på sig på morgonen när jag känner mig tyngre, större och liksom lite mer formlös. Därför är fina accessoarer lite extra roligt nu, detta armband kommer från Efva Attling är himla fint tycker jag. Little Liffners Saddle Up Large har varit på denna önskelistan tidigare men den är ju alltid slut. När bebisen har kommit så tror jag att detta är den perfekta väskan då den inte är lika liten som mina andra cross body väskor men lämnar ändå händerna fria. Sen skulle jag vilja ha en riktigt bra handpress för citrusfrukter som är i rostfritt, det borde vara en väldigt bra investering för mig med tanke på hur mycket citroner jag pressar i tid och otid.

Set soft goat, ljusstake By lassen, väska Little Liffner, Vattenkanna Menu, Armband Efva Attling, Citruspress 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar