torsdag 14 juli 2016

Juli månads önskelista




Månadens önskelista känns inte direkt somrig men det gör å andra sidan inte vädret utanför fönstret heller. Månadens önskelista kommer även lägligt inför min födelsedag om nio dagar och högt på listan står bland annat Stutterheims regnjacka som jag tidigare nämnt. Livet med hund gör att det inte finns dåligt väder. Allra högst på listan står dock sol och värme. 

Förutom jackan så önskar jag mig en bra cross body väska i en bra storlek. Little Liffners saddle up large uppfyller samtliga kriterier förutom att den verkligen är slut överallt. Med en busig hund hemma så är vårt fönsterparti i vardagsrummet med väldigt låg fönsterbänk i riskzonen, jag har sagt det innan men säger det igen. Kristina Starks Hank hade passat så himla bra i det fönstret. Aêsops ansiktskräm är jag sugen på att testa i sommar och min favoritparfym är slut. Så fort värmen kommer så tänker jag att vi ska sitta ute i soffan på landet eller i båten och spela backgammon. Visst är det i ipad:en smidigt men jag vill ha ett fint i trä. Fina böcker vill jag alltid ha och denna sprang jag på för ett tag sedan men överlag så tycker jag alltid om att få fina böcker. När jag lyssnade på säkerstil på en av mina morgonpromenader så pratade de om steamer och tipsade om att spruta på lite linnevatten innan man steamar sina kläder. Så nu behöver jag verkligen ett linnevatten och en favorit är Washologis längtan. I perioder dricker jag en del te och nu är jag inne i en sådan period och har då insett att vi behöver en tekanna. Eftersom vi har swedish grace i både mat och kaffeservis så står deras tekanna högt på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar