fredag 3 juni 2016

Veckans trio

Igår hade vi ett kundevent på Juan Font på Teatergatan. En himla trevlig kväll med grym service, bra mat och en väldigt bra musikquiz som nyligen signade Paper Dolls höll i. En riktigt trevlig kväll i ett tropiskt varmt Göteborg. Jag ska vara ärlig och erkänna att dagarna just nu är för varma för att passa mig men kvällarna är magiska. Nu sitter jag till exempel på terassen, nyligen hemkommen från ett kvällsdopp, i bara kjol och t-shirt. Hur ljuvligt är inte det?


Trots att jag kanske inte riktigt har fått tillräckligt med färg för att komma undan med att bära helvitt så passade jag på att göra det igår. Lite roligt var det då vårt kontor ligger i samma hus som en skola som tog studenten igår. Förutom det faktum att jag är nästan 15 år äldre än årets studenter och att min klänning var ungefär 30 centimeter längre är de flesta vitklädda tjejer så kändes det nästan som att jag var en av dem. 


Så kom äntligen dagen vi väntat på. Dagen då vi hämtade hem Douglas. Dagen då vårt hem slutade vara tyst och när vår familj utökades. Vi har ägnat dagen åt att lära känna varandra, busa och så har Douglas sovit en hel del. Vi åkte även iväg och tog ett kvällsdopp, eller jag tog ett dopp, Henrik och Douglas tittade mest på. Eller Henrik tittade på, Douglas var mest irriterad över kopplet som han fick ha på sig. Fast efter lite övning gick det riktigt bra och han gjorde succé bland damerna som träffade honom. Vår lilla charmör som vunnit våra hjärtan.


4 kommentarer:

  1. Men åh, hur söt är inte Douglas!!

    SvaraRadera
  2. Åh sååå söt han är söta panda ögon 🐼
    Mio hatade också koppel när han var valp haha de var bara iväg och trasslar in honom tyckte han haha.

    Kan förstå han gjort succé och charmat alla!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin klänning verkligen!! Hur söt är inte Douglas, hjälp:)

    SvaraRadera
  4. Men åhhhh, vilket lyxigt sällskap på dina morgonpromenader!!

    SvaraRadera