tisdag 14 juni 2016

Våra sommarplaner

Snart har halva juni gått och nästa vecka är det midsommar. För vår del är det ett par veckor med jobb krav därefter men sen är det fyra veckors semester och den kommer vi mestadels tillbringa i Bohuslän. En eller flera turer till Skåne blir det och jag är egentligen sugen på att ta bilen över till Danmark och köra kuststräckan norr om Helsingör och ta in på något trevlig hotell. Men samtidigt så lockas jag enormt av tanken på att ha en fast punkt på landet i sommar utan att behöva förflytta oss allt för långt. 

Innan jag går på semester ska jag dock åka till Gotland. Bilden kommer från Furillen och dit kommer jag nog inte ta mig. Jag ska nämligen besöka Almedalsveckan så just att uppleva ön står inte riktigt på agendan. Det är första gången på Gotland för min del så finns det några trevliga tips i närheten av Visby så har jag ett par timmar utan något planerat innan jag ska flyga hem. 



Under något av våra besök i Skåne så ska vi åka och äta på Hörte brygga. Har sett massor av vänner och bekanta vara där och det ser hur trevligt ut som helst. Ganska nära mitt föräldrarhem är det också och jag är ju barnsligt förtjust i ställen som ligger på lite oväntade ställen. 



Den mesta tiden ska vi ska vi såklart tillbringa här. På sommarens lista står att lära Douglas en del tricks, bada riktigt många gånger och äta väldigt mycket skaldjur. Tillbringa många kvällar utomhus och ha picknick i solnedgången på någon klippa står också på agendan. Några fester, en stor middag på Petersons på Käringön när jag fyller år och Taubespelen är ungefär det som är bokat och för en gång skull njuter jag av vår tomma kalender. 



1 kommentar:

  1. Vilka härliga sommarplaner!
    När det gäller Gotlandstips i närheten av Visby så gillar jag Leva Kungslador, väldigt mysigt stället men kanske lite föör populärt numera... Vill du äta riktigt bra i Visby så är tipsen Surfers, Creperie & logi och Bakfickan.

    SvaraRadera