torsdag 30 juni 2016

Helgens matinspiration

Veckorna går just nu i ett rasande tempo och för min del dröjer det två veckor till innan det är dags att varva ner och sätta igång out off office. Jag gillar i och för sig denna tiden på året, när man nyttjar kvällarna och hittar tillfällena för att känna sommarkänslan. Just nu lämnar dock sommarvädret lite att önska här på västkusten, jag och Douglas var ute och gick en väldigt blöt promenad tidigare ikväll. På helgens agenda står en lugn hemmakväll hemma i morgon och på lördag åker vi till landet, ganska skönt att slippa packa ikväll och att i morgon försöka parera fredagstrafiken. Vi har inga direkt planer förutom att ta hand om vårt hus och så ska jag såklart bada så jag tänkte testa lite nya maträtter. 

Dessa potatisar som man gör på grillen ser så himla goda ut, jag tänker som tillbehör till grillad fisk, grillade grönsaker och fetaoströra. Att laga all maten på grillen är ju så trevligt och socialt också. 



Denna kycklingrätt kanske inte hamnar på helgens meny men jag kommer absolut att laga den väldigt snart. Jag kommer troligtvis att byta ut det vita riset mot råris då jag föredrar det men i övrigt är detta verkligen en rätt helt i min smak. 



Vår middag idag var faktiskt ganska lik denna sallad men i vår sallad fanns det ingen grönkål men däremot spenat, fetaost och quinoa. Kombinationen fetaost, vattenmelon och mynta är en oslagbar sommarfavorit hos mig. Detta är hur som helst en lunchtallrik jag skulle kunna tänka mig att äta vilken dag som helst. 



Min man älskar verkligen kikärtor och jag gillar ju alla grönsaker och baljväxter. Sen är jag ju barnsligt förtjust i mat i miniformat. Jag tror att denna rätt med hemmagjorda pitabröd, avocadokräm och kikärtor skulle kunna bli en favorit hemma hos oss och jag tror att vi ska ta reda på det i helgen. 

 Samtliga bilder har jag hittat på Pinterest och de ursprungliga källorna är följande;
Bild 1: The happy foodie Bild 2: Feasting at home Bild 3: Honestly Yum  Bild 4: Isiga Anolina 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar