måndag 6 juni 2016

En långhelg enligt min telefon

Det är en härlig långhelg som går mot sitt slut. Sol, salta bad, utomhushäng, Håkan Hellström på Ullevi och såklart vår familjs nya huvudperson Douglas får sammanfatta helgen. När jag tömmer telefonen på helgens bilder är det löjligt många bilder på en svart/vit liten krabat och många filmer från Lördagens konsert. Denna tog jag precis innan jag åkte in till stan för att gå på konsert och lämnade make och valp hemma. 



Vi hade egentligen inte alls särskilt bra platser, iallafall inte om man tänker att man ska se scenen. Men för ljud och känsla så var våra platser hur bra som helst och vi stod även mitt i konfettiregnet. Det blir knappast mer Göteborg än en solig kväll på Ullevi där randiga plagg är mer regel än undantag och med Håkan Hellström på scen. När hela arenan brister ut i en euforisk "känn ingen sorg för mig Göteborg" så känner jag mig som en riktig Göteborgare. Trots att vi faktiskt lämnat stan nu men ni förstår vad jag menar. 



Som sagt, min telefon är just nu fylld till bredden av bilder på vår bedårande valp. Igår var vi till exempel väldigt välmatchade på vår minipromenad runt kvarteret. De vida byxorna får nog vila ett tag då de var lite väl roliga att jaga. Vi har för övrigt väldigt många trevliga promenadsträckor att välja mellan. Både korta som Douglas kan följa med på men även för mina långa morgonpromenader.


Idag har vi haft vänner över på besök. Passade på att få hjälp att montera lite möbler till vår andra terass som jag var och köpte på Ikea i morse och som tack för hjälpen så gjorde jag en Gnocchi med en krämig köttfärsås, basilika och spenat. Till det blev det buffelmozarella och grillad paprika, aubergine och rödlök. Nu ligger jag fortfarande på terassen och väntar på att mina nya solcellslampor som jag satt upp i ett träd ska börja lysa. Ett spännande moment i livet med trädgård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar