söndag 29 maj 2016

Hej från Skåne och era bästa boktips


Nu har vi förflyttat oss söderut för att tillbringa dagen med min familj nere i Skåne. När vi körde hit var jag på jakt efter ett blommande rapsfält med en grusväg bredvid. Ett extra plus om det även fanns en allé. Vi hittade egentligen en plats som uppfyllde alla kriterier men rapsen var nästan överblommad. 

Jag får många kommentar och mail om boktips och jag delar med mig av del egna boktips och tar tacksamt emot era. Jag tänkte att vi skulle hjälpas åt att sätta ihop en härlig läslistan inför sommaren. Några böcker som tillhör mina favoriter är bland annat: Ernest Hemingway - Och solen har sin gång, Paulo Coelho - Veronika bestämmer sig för att dö, Silvia Avallone - Stål, Muriel Barbery - Igelkottens elegans, Kathryn Stockett - Niceville, Donna Tratt - Den hemliga historien och Emily Brontë - Svindlande höljer

Mina senast lästa böcker som är värda att rekommendera är John Williams - Stoner, Elena Ferrante - Min fantastiska vännina, Ildefonso Falcones - Katedralen vid havet och nu läser jag Kate Atkinson - Liv efter liv som jag inte kommit så lång med men den bådar gott. 

Än så länge ligger Milan Kundera - Varats olidliga lätthet, Karolina Ramqvist - Den vita staden,  och Muriel Barbery - Smaken i min varukorg och jag vill gärna fylla på den listan med era tips. 

Så kom med alla era boktips så kan vi tillsammans göra sommarens bästa lista. 



7 kommentarer:

  1. Ursäkta off topic, men var är dina kläder ifrån? Så jäkla snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Daniella. Tack så mycket. Kjolen kommer från Dagmar, toppen är gammal och kommer från COS och skorna HM...

      Radera
  2. Åh, ditt inlägg kom väldigt lägligt - läste just ut "Öppnas i händelse av min död" (Liane Moriarty) och efterlyste boktips på min blogg :) Tack för alla tips och för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  3. Kul med boktips - jag fick feeling och gjorde ett inlägg i dag. Tack för inspirationen :)!

    SvaraRadera
  4. Hej Emma!
    Tack för dina tips!
    Mina är "en röd liten fågel vid juletid", Karin Wahlbergs serie om ett sjukhus på 50talet, 2 böcker finns ute (väldigt fint skriven och man får följa ett antal läkare, sköterskor och deras liv),
    senast lästa boken "flykten från läger 14" en sann berättelse om den enda människan som lyckats fly från det arbetslägret och kan berätta om det hemska som händer i Nord Korea. En bok som måste läsas!
    "Drömhjärta" av Cecilia Samartin,
    "Butiken på Blossom Street" av Debbie Macomber......underbar berättelse och en riktig feelgood bok.
    "Zaihren" av Paulo Coelho
    Triologin som börjar med "Högre än alla himlar"
    "Egenmäktigt förfarande" och "utan eget ansvar" av Lena Andersson, jättebra!
    "Sarahs nyckel" av Tatina de Rosnay.
    Detta är några av mina absoluta favoriter.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Hej,

    Kan tipsa om Låt vargarna om av Carol Rifka Bunt.

    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  6. Låt vargarna komma:-)

    //Maria

    SvaraRadera