torsdag 14 april 2016

Ålandsgatan 6 och ett annat jag



Ett av mina mål för året med min blogg är att minimera andelen lånat material. Det innebär faktiskt också att andelen bostadsobjekt är kraftigt reducerat och detta trots att jag faktiskt jobbar på hemnet. De gånger som det trots det hamnar bilder från hem som är till salu eller bilder från den uppsjö av pressmeddelande som landar i inkorgen så är det helt enkelt för att jag inte kan låta bli. Att bara lägga upp för sakens skull, eller för att skriva om det för att alla andra gör det är ett fenomen som jag är så otroligt trött på. Det är också anledningen till att min konsumtion av bloggar faktiskt minskat drastiskt på sista tiden. Däremot har jag också en lista på helt nya favoriter som jag snarare tycker att ha blivit så mycket bättre. Men mer om mina bloggfavoriter en annan dag. 

Östlingh & Schedin har stylat lägenheten på Ålandsgatan 6 som just nu ligger ute till försäljning hos Entrance. Vi har ju en del projekt framför oss under året och i köket på landet har vi en vägg som kommer att vara perfekt för att ha kroklister på det här sättet. Vi har också ett väldigt fint skrivbord som kommer från Henriks föräldrarhem som inte riktigt kommer till sin rätt där det står nu. Jag skulle gärna vilja hitta en plats där det får komma fram på rätt sätt på samma sätt som detta skrivbord kommer till sin rätt där i hallen. Ett projekt att ta tag i. Sen var ju blommorna på bilden ovan väldigt fina precis som vitrinskåpet. 

Det är roligt med två hus eftersom jag kan leva ut mitt "pinterest-jag" på landet i större grad. 
När jag går i genom många av mina album på pinterest så hittar jag en rad bilder med en avslappnad stil där det är ok om det hänger lösa sladdar i taket och att tavlorna hänger i en härlig mix. När jag sedan rannsakar mig själv så inser jag att jag verkligen inte gillar lösa sladdar och att jag gillar att tavlorna hänger efter en viss linje. Så på landet är jag helt enkelt lite mer avslappnad och fri i stilen. Mer det blir som det blir och mindre en klar bild och moodboards för varje rum helt enkelt. På landet är jag kanske till och med så avslappnad att jag inte ens kommer att fundera över om det verkligen är ok att ha en dammvipa hängande ganska nära där man lagar mat, hur snygg den än må vara. 


Bilder: Hemnet via Entrance

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar