lördag 5 mars 2016

Min lördag i tre bilder

Vaknade som vanligt strax före sju men för ovanlighetens skull gick jag varken ut på en morgonpromenad eller till gymmet utan låg kvar i sängen till klockan var nästan nio. Riktiga tonårsvanor med andra ord. Till frukost blev det rostat surdegsbröd med avokado, pocherat ägg och chiliflakes efter att jag fått ett ordentligt sug efter just det när en kompis skickade en bild på sin variant av avokado och äggmacka. Efter en lugn förmiddag körde jag in Henrik till stan men först stannade vi till hos fröken ros där jag plockade ihop helgens bukett. 



Efter ett besök på Ikea så kom jag hem och åt varmrökt lax med en sallad på picklad vitkål och rödlök samt avokado, spenat och lite hackade nötter. Jag har onekligen ätit min kvot av avokado idag. Jag har packat upp några av de där sista lådorna som står i ett gästrum och liksom hånler varje gång jag går förbi. 


Jag har också förberett lite inför morgondagens tavelupphängning. I Sovrummet ska bland annat detta fotografi som jag köpt av Lotta Lundberg som driver drömma.se. Frågan är vilka andra tavlor som ska få göra denna sällskap. Jag har även beställt en ny lampa till sovrummet då den passar mycket bättre på andra ställen i huset. Nu känner jag att jag har avverkat tillräckligt punkter på att göra listan så resten av eftermiddagen tänker jag tillbringa på soffan med min bok som sällskap. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar