tisdag 24 november 2015

Julklappstips


En månad kvar till jul och jag är halvfärdig med mina julklappar. Ändå rätt bra jobbat om jag får säga det själv. Deadline är lucia. Då ska klapparna vara klara så att jag kan ligga på soffan och äta clementiner resten av december. De få stunderna när jag inte jobbar eller förbereder en flytt då. Så eftersom jag känner mig i så bra fas så kommer här ett gäng klapptips som jag mer än gärna själv hade fått, eller gett bort. 

Under granen nere i Skåne får gärna Modekokboken ligga. Eller Poem av Jesper Waldersten. Fast böcker är i och för sig alltid en bra present, både skönlitteratur och table books. Den klassiska Lyngby vasen är faktiskt en vas som jag uppriktigt saknar i min vasgarderob. När jag har den tror jag faktiskt att jag har vaser för de flesta buketter. I nya huset ska vi ha mörkblå soffor och det innebär att jag kanske inte kan ha alla mina mörkblå kuddar utan behöver komplettera och byta ut. Denna från Nina Kullberg hade passat finfint. Jag är väldigt frusen av min så en ny pyjamas står på önskelistan. Att få en pyjamas i julklapp räddar ju även resten av julhelgens outfit då man kan mysa omkring i den hela helgen. Denna kommer från Rayville. Doftljus från Byredo är alltid ett säkert kort och årets säsongsdofter verkar onekligen lovande. I vårt nya hus har vi ett gigantiskt badrum med jättemycket hyllor. Det innebär att jag bland annat önskar mig matchande handdukar, dessa kommer från Ellos. När jag var på Engelska tapetmagasinet och tittade på färg så såg jag även dessa fina ljusstakar från Tingest. Snälla tomten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar