torsdag 15 oktober 2015

Triss

Det var ett bra tag sedan vi tillbringade helgen i stan faktiskt. Egentligen var planen för morgondagen att äta på Supper som nyligen öppnat i Göteborg men med tanke på det tempo som livet håller just nu så är kalendern rensad och förutom en inflyttningsfest på Lördag så är det en lugn helg på agendan. Denna färgglada sallad som var med i nya numret av Buffé tänkte jag göra och sedan är jag sugen på någon riktigt höstig och mustig gryta kanske. 


I morgon släpper Ikea kollektionen Björknäs. Himla fin är den men tyvärr passar inte dessa ljusa träslag riktigt in hos oss för tillfället. Annars är både bänken, regissörstolen och skåpet väldigt fina. Finns även i svart och släpps som sagt i morgon i utvalda varuhus. 


I morse så såg jag denna bild på Lagerhaus instagram. På lunchen ska jag absolut gå in om butiken och köpa ett gäng doftpåsar med doft av Kaprifol. Perfekt att hänga på galgar med kavajer eller klänningar. På tal om Lagerhaus så måste jag bara hylla dem för att de verkligen levererar fina saker på löpande band. Jag har bland annat köpt denna serie lagom rustika tallrikar och skålar till landet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar