lördag 3 oktober 2015

Fem vaser


Vaser kan man aldrig få för många, ty vasen måste vara vald till blommorna; de kommer annars inte till sin
rätt. Man borde därför ha nästan lika många vaser som det finns arter av blommor" - Estrid Ericson, 1940.

Om ni skulle fråga min make om jag verkligen behöver fler vaser så skulle han otroligt snabbt svara nej på den frågan. Dock anser jag mig inte ha en komplett vasgarderob som passar för alla olika typer av buketter. Framförallt saknar jag en lägre vas att kunna ha på bordet med en stor, vid blombukett i men som ändå gör det möjligt att se personen man har mitt emot sig. Att uppfylla de kraven ser denna, som är en av Svenskt tenns nyheter för hösten ut att göra. De fem nya vaserna som lanseras i höst är formgivna av Josef Frank redan 1957 men produceras idag av Skrufs glasbruk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar