söndag 6 september 2015

Svartsö krog


Stora delar av helgen har jag tillbringat ensam på landet då Henrik har varit iväg på sin årliga golftävling. Igår när regnet öste ner målade jag hyllplan, monterade denna bänk som vi har som bord i ett av rummen på landet och läste bok framför brasan. Idag när solen sken började jag dagen med en lång promenad och sedan har jag grävt upp buskar, planterat nya och satt mängder av tulpanlökar. 

Dock inledde jag helgen på ett lite mer fartfyllt sätt då jag i fredags var ute på Svartsö krog i Stockholms skärgård. Och dit kom jag ruskigt fort i en stridsbåt. Att leva livet randigt är min melodi och att kombinera fart och lugn är ett recept som passar mig ypperligt. Nu ska vi börja titta på The Honorable woman som jag hört så mycket gott om. Vi har inte sett på TV sedan innan midsommar så serietips mottages gärna! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar