måndag 13 juli 2015

Söndag i bilder

Vi har haft fokus bröllop denna helg vilket bland annat inneburit att vi inte haft några gäster för första gången sedan vi köpte vårt sommarhus. Texter om gästerna är färdigskrivna och meny med tillhörande dryck är spikad. Igår hann vi även med en loppisrunda då det är lite detaljer till bröllopet som ska köpas. Efter fyra timmar och fem stopp så hade jag hittat en del av det jag var på jakt efter. Dagens bästa fynd är utan tvekan pingvinen i glas som numera är en vas till en murgröna men vars ursprungliga användingsområde visst är att ha jordnötter i. Som vanligt har det även grillats och gårdagens middag bestående av grillade grönsaker, kyckling och en capresesallad var en maträtt helt i min smak, en åsikt jag inte riktigt delade med Henrik. 










4 kommentarer:

  1. Maten (förlåt men inte pingvinen) ser magiskt ut, så gott med grillat!
    Själv gjorde jag lågtempad fläskytterfile som fick gå i ugnen på 70° i en evighet och det blev sååå gott!

    Ha en fin måndag!

    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Dissar du min pingvin? ;)

      Alltså mat som får ta lång tid är den bästa maten!

      Ha en fin dag!

      Radera
  2. Det här är inte menat elakt men wow du och din kille är på heeeelt olika nivåer utseendemässigt. Vilken pangbrud du är ...förstår att du vägde mer innan men ändrade du inte tycke om honom efteråt?? Jag gjorde det med min kille när han bara sunkade ner sig. Jag kunde inte hålla attraktionen kvar liksom . . .ville bara säga det du är en riktig träningsinspo för mig och jag blev förvånad trodde du hade en riktig typisk snygging till man

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ush och fy!!! Vadå inte elak?? Det är väl det mest elaka och avskyvärda man säger till en blivande brud! Tur att vissa fortfarande gifter sig av kärlek och inte yta! Jag fick lära mig tidigt att, har man inget bra att säga kan man lika gärna hålla tyst!! Testa den!

      Radera