söndag 26 juli 2015

Listor, hattar och dofter


Är hemma i stan nu för att avverka en del saker på att-göra-listan. Tvätt, räkningar och en del ärende står på agendan idag. Även att välja de blommor som ska stå på borden ska göras och på veckans lista står bland annat att bli provsminkad, hitta ungefär 40 st små glasvaser som jag fortfarande saknar, hämta massa saker på posten och en hel rad andra saker inför bröllopet. Men från och med onsdag så ska jag hänga på landet och bara njuta och göra vad jag kan för att vi under nästa vecka ska slippa stress och hets. 

Det finns nog ingen plats där jag kan få ner pulsen på det sätt som jag får på landet. Även om vi har en himla massa projekt där också så är det inte på samma sätt som i stan. Kraven sänks och så fort jag parkera bilen så sjunker pulsen och andetagen blir djupare. På landet njuter jag av enkelheten och en inte fullt lika planerad tillvaro som i stan. 

I vårt sovrum så blandas nu doften av rosorna från min födelsedag med Clean´s doftpinnar som doftar nytvättat. En alldeles utmärkt doftmix enligt mig. På väggen sitter stråhattar köpta i Frankrike som ibland endast är för dekoration och ibland faktiskt agerar solskydd även om det kanske inte riktigt varit nödvändigt i år. 

2 kommentarer:

  1. Tips! Bloggerskan Colorelle hyr ut glasvaser från sitt bröllop. Här är länk till hennes texter om bröllopet. Scrolla ner så ser du vaserna http://colorelle.se/category/brollop.html kanske inte just är sådana du behöver. Men värt en chansning Med vänlig hälsning, Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin, Egentligen är de precis den typen jag är ute efter (och redan har ungefär 60 st av). Hade de inte funnits i Norrköping hade jag hyrt dem. Men nu har jag bara 25 kvar. Det går sakta men säker framåt!;)

      Radera