tisdag 26 maj 2015

Ristorante Bellora


¨

Idag var jag på ESS Hotells nyöppnade Ristorante Bellora på en presslunch. Bellora ligger på avenyn och är ett hotell och restaurang som andas Italien. I dagsläget är restaurangen färdig och hotellet kommer att renoveras under året som kommer men det går att bo där under tiden i redan fräscha rum.

Bellora är som sagt en italiensk restaurang och i det öppna köket lagas maten av i sann italiensk anda. När vi gick därifrån fick vi med oss en bit av den Sicilianska kockens surdeg. Den var över 20 år gammal och är som familj för honom. Jag känner inte alls någon press, inte alls. Kärleken till mat och råvaror var svår att ta miste på. 

Maten vi bjöds på var en riktigt italiensk familjemiddag med mängder av fat och tallrikar som landade på bordet.Trots att jag borde lärt mig vid det här laget så var jag såklart mätt när huvudrätten kom in.  Caprese, antipasto, pizza, pasta, risotto och fisk med grillade grönsaker och pollenta. Det kallar jag en värdig lunch. Trevligt sällskap vid bordet hade jag också i form av Anna, Martin, Sarah och Joacim och Karro från matkoma




Bild 1-4: By Emma Bild 5-6 Hotell Bellora. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar