tisdag 17 februari 2015

IKEA Nipprig


Den 27 Mars släpper Ikea deras kollektion Nipprig. Kollektionen är ett designsamarbete mellan Ikea och lokala producenter i Indonesien och Vietnam.  Materialen är förnyelsebara material som rotting, bambu, sjögräs och vattenhyacint. Kollektionen får mig att längta väldigt mycket till sommaren och den där drömmen om ett sommarhus växter sig allt starkare när jag ser dessa bilder. Jag vet i alla fall precis hur vår balkong ska se ut i år. Mina favoriter är alla fina korgar, den smidiga sittpuffen och stråväskan som passar utmärkt både som förvaring hemma eller som picnickorg. 








2 kommentarer:

  1. Jag tror att vissa av korgarna redan finns på ikea. Eller så är det liknande?

    Ha en bra dag Emma.

    Anna L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker mig känna igen de dip-dye korgarna faktiskt. Men det kan vara för att jag sett dem på så många bilder nu?!

      Ha en fin dag du med!

      Radera