tisdag 27 januari 2015

Avslappnad elegans

Vintern har än så länge varit relativt snäll även om det kommit en del snö vid ett fåtal tillfällen. Dock är jag realistisk nog att inse att det kan komma en riktigt vinter vilken dag som helst. Hur som helst drömmer jag om lite tunnare kläder och framför allt lite lättare skor. I vår är det nog dags för mig att inse att sneakers inte bara behöver vara skovalet när det är fotriktiga skor som krävs utan med rätt klädsel i övrigt så kan de även få göra mig sällskap en dag på jobbet. En dag när så där avslappnat elegant är en passande dresscode. Vilket det väldigt ofta är. 

Kappan kommer från Mango och det gör även kostymbyxorna. Toppen och scarfen från Malene Birger. Väskan kommer från Marc Jacobs och är just nu en favorit i min garderob. Sneakers från Nike

1 kommentar: