torsdag 4 december 2014

2015 års färg

Bilder från Pantone, Ysl, Flattered, Decadent Copenhagen och Essie

Då har Pantone utsett 2015 års färg och de kallar den för Marsala, det vill säga en variant av vinrött med en del brunt i. När det kommer till hösten och vinterns mode så gillar jag de vinröda tonerna och på naglarna är det alltid ett säkert kort. När det kommer till inredning så har jag som är lite rädd för färg inte vågat mig på de röda nyanserna. Det jag tycker om med vinrött är att det lämpar sig väldigt bra att kombinera med mina favoritfärger marinblått och grått. Jag håller med Martin om att jag tror att Nordsjös copper orange kommer att slå något bättre här i Skandinavien. I alla fall under det första halvåret av 2015 då Marsala i min bok känns som en färg för höst och vinter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar