tisdag 14 oktober 2014

Omelett


Även om min blivande man tror att jag inbillar mig så tycker jag faktiskt om grönkål. Att ha i juice, omelett eller steka med mycket citron och vitlök. Eller varför inte göra grönkålscips eller bara krama den mjuk och ha rå i en sallad. Denna omelett gjorde jag till lunch i helgen genom att steka grönkål med vitlök och pressad citron och sedan ner med äggstanning och när den börjat stelna så hyvlade jag över lite parmensan och sedan toppade jag den med svartpeppar. Till det en stor sallad med en dijonvinegrette. Klart på en kvart för att citera Frida. 

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Har en fråga angående din syn på hälsosammare kost och träning, delar din blivande man din syn på det? Tänker att det är enklare att köra på (göra en sån omställning som du gjort) och framförallt roligare om man gör det tillsammans? Eller har du kört på själv?

    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Visst är det gott med grönkål! Jag brukar hacka och blanda med olja/kryddor- perfekt att ha i kylen till matlådor :)

    SvaraRadera