lördag 25 oktober 2014

Lexington


I veckan har Lexingtons nya kollektion Urban collective som vi ser på bild här nedan blivit flitigt omskriven och även jag har vid ett antal tillfälle börjat ett inlägg av deras väldigt fina pressbilder. Men det är något som hindrat mig. När jag nu satt och surfade på Lexingtons hemsida och hittade deras kollektion Superior collection som vi ser ett smakprov ifrån ovan så inser jag varför. Det är i mina ögon rörigt. Det må vara urbant och locka en yngre publik men ett sovrum ska enligt mig vara så fritt som möjligt från störande moment och den lyxiga hotellkänslan i en enhetlig färgskala tilltalar mig. Jag gillar att jobba med med olika storlekar och nyanser på kuddarna i sängen men jag personligen fördrar just nyansskillnader och inte för många olika färger. Men som vanligt levererar Lexington fint bildmaterial och det är ju en himla tur att vi inte tilltalas av exakt samma saker hela tiden. 


Bilder från Lexington


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar