torsdag 7 augusti 2014

Beachlife

Eftersom vi bodde en bra bit från havet så passade vi på att olika stränder varje dag på Sicilien. I Taormina besökte vi två olika stränder. En som jag trodde var Isola Bella och en som faktiskt var Isola Bella. Generellt så föredrog jag nog badet nere vid Siracusa där klippor eller kritvita sandstränder och relativt lite folk. I Taormina var det betydligt mer folk och vi behövde vara på plats tidigt för att få parkering och solstolar.

Stranden som ligger i viken bredvid Isola bella var en liten vik med mysiga privata stränder, klippor och fantastiskt vatten. På lido la pigna där vi låg åt jag även en av alla fantastiska maträtter som jag tar med mig i minnet hem för att kunna inspireras av. Kalvfärsbiffar med grillat citronblad och grillade grönsaker.






 I viken där man hittar halvön Isola Bella så var det mycket folk. Vi var förvisso där en söndag men det var trångt även på den privata stranden där vi låg. Stranden består att stora stenar och det krävs egentligen badskor för att kunna bada. Men utsikten är vacker och vägen upp och ner från stranden bjuder på trappträning deluxe. Om man ser det som en fördel eller nackdel är upp till var och en.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar