onsdag 1 januari 2014

Välkommen 2014


Då skriver vi 2014 och igår firade vi in det nya året med ett gäng nya och gamla vänner hemma hos oss. Vi serverade en fyrarätters meny följt av ost och mängder av drinkar och givetvis bjöd kvällen på fuldans och många skratt. Menyn vi serverade bestod av: 

- Tre gånger snittar - Ceviche på salmalax, mango och koriander i endiveblad, Parmarullar med pinjenötter samt västerbottensnurror med fikonmarmelad. 
- Blinier med löjrom och klassiska tillbehör.
- Hummerravioli med champagnesås.
- Tornedo rossini - Oxfile med potatiskaka, gåslever, tryffel och Madeirasås.
- Varianter på citron - Citronfromage med blåbär och smattrande pulver samt citron och marängpaj
- Ostbricka

Jag tänker inte ta åt mig äran för gårdagens middag då Henrik stått i köket i två dagar och gjort all mat från grunden. Jag ansvarade för snittar, dukning och all disk. Drinkarna hade vi lejt ut till en kompis som tog sitt uppdrag på största allvar.
Hoppas att ni hade en fin nyår och firade precis så som ni önskade. Nu är vårt hem mer eller mindre återställt och resten av dagen kommer att gå i ett långsamt tempo. I morgon väntar jobb och även någon form av årssummering kommer här på bloggen. 













6 kommentarer:

  1. vilka underbara bilder och vilken meny! i die! sååå gott!
    själv smaskar jag överbliven chokladfudge! =)

    Mest undrar jag var din snygga klänning kommer ifrån. sjukt fin!
    kram på dig och gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej och tack!

      Min klänning kommer från Karen Milen. Trivdes väldigt bra i den!

      Radera
  2. Men gud så underbara bilder, vilken nyårsafton ni hade! Allt ser ju bara så gott och proffsigt ut och du var ursnygg!

    Gott nytt år Emma! Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år till dig med! Ja, vi är ett bra team jag och Henrik. Han gör maten och jag dukar och gör snittar typ. Och diskar efter honom. ;)

      Radera
  3. Men så gott allt ser ut, låter som en väldigt lyckad nyårsafton! Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år till dig med. Och det var en himla trevlig kväll! ;)

      Radera