torsdag 16 januari 2014

Tre gånger nytt

Trots att snön vräker ner utanför fönstret så är det vår i butikerna och nyheterna fylls på i snabb takt. HM home lanserade ett gäng nya produkter idag och föga förvånande så går färgskalan i grått och rosa vilket nog inte förvånar någon. Att våren kommer att bli rosa är inget som är värt att sätta pengar på då det är en riktig lågodsare. Även gult spås bli stort men just den färgen hoppar jag nog över. 


Iittala släpper en uppdaterad version av deras Taika och trots att uppföljare brukar vara något sämre så anser inte jag att det stämmer i detta fall. Jag tycker snarare att servicen är ett klart lyft och nu kommer det fina mönstret fram utan att bli rörigt. Sen vet vi ju att jag och mönster inte alltid går hand i hand så att min röst i denna frågan är kanske inte den mest objektiva.


Carl-Erik Persson släpper ytterligare exemplar av hans Ballet de Marionnette men nu i en mindre storlek om 30x40 cm. Postern säljs på Olsson och Gerthel och hänger snart på en vägg nära mig. Så om min älskade sambo läser detta så kan jag berätta att det stämmer att jag köpt en svart och vit tavla till. Det där med att addera lite färg känns inte riktigt som min grej. Till mitt försvar i frågan gällande färg har jag även beställt ljust rosa kuddfodral. 

Bilder från HM, dukat bord och Olsson och Gerthel. 


1 kommentar:

  1. Det var flera fina nyheter HM home kom med. Snygg och behaglig färgskala i grått och rosa tycker jag:)

    Hoppas du har en fin fredag! /Linda

    SvaraRadera