tisdag 7 januari 2014

Kvällens middag

Känslan när man går in i en mataffär vid samma tid som alla andra människor. Planlöst strosar innan man ställer sig mitt i butiken med flackande blick och inser att man inte har någon av aning om vad man ska ha till middag. Precis så var det för mig idag. 

Resultatet blev till slut kycklingklubbor som fick en snabbmarinad av massa örter, vitlök, citron och olivolja när jag kom hem. Till det blev det rostade rotfrukter, citroner och vitlökar. Allt i samma form för att minimera efterarbetet. Till det en sallad med granatäpple, fetaost och oliver samt en kall sås.


3 kommentarer:

  1. Ser gott ut. Kan man få receptet?

    Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda. Jag har marinerat i det jag skriver ovan och låtit det stå i drygt en timme. Hade jag fått önska så hade kycklingen fått stå betydligt längre. Sen lät jag rotfrukterna stå i ugnen i ca 20 minuter innan jag adderade kycklingklubborna samt marinaden i formen och lät det gå klart. Det tog ca 20 min på 225 grader i ugnen. Serverade med en god sallad och kall sås.

    SvaraRadera
  3. Så gott det ser ut. Precis så stod jag i mataffären igår. Med två hungriga och trötta barn. Och jag svor över mig själv att jag inte handlat middag tidigare. Åtminstone planerat. Ditt tips tar jag med mig idag. Fin blogg!

    SvaraRadera