onsdag 9 oktober 2013

By nord

Vid de här laget så vet ni redan att jag gillar skrynkligt linne och det är faktiskt inte enbart för att jag avskyr att stryka även om man kan tro det. Jag gillar den strukturen som skapas och att det ger ett intryck av att det inte behöver vara så perfekt. Och det känns sympatiskt. Jag har också en nyvunnen kärlek till grå nyanser och en spirande förälskelse till naturfärg korg och i viss mån även trä. Därför är det väl inte jättekonstigt att By nords höstkollektion tilltalar mig och det finns väldigt mycket saker som mer än gärna får flytta hem till oss. När jag ser dessa bilder så inser jag att jag måste byta ut vår vita sängkappa och istället beställa en matchande till vår sänggavel från Himla

När jag ser bilden med lärkträdskvistar så kan jag inte låta bli att le då jag förra vinter önskade mig just dessa kvistar istället från en rejäl bukett med snittblommor som min älskade sambo är så duktig på att köpa till mig. Han visste inte riktigt vad han letade efter utan gick från blomsteraffär till blomsteraffär och frågade efter kvistarna. Till slut fann han dem på Blomrum och när han kom hem med dem så tittade han på mig och informerade om att han hade ägnat en halv dag åt att leta efter döda kvistar med kottar på. Behöver jag tillägga att han inte riktigt såg tjusningen? 




Bilder lånade från By nord

1 kommentar:

  1. letar du lärkpinnar kan du ta en promenad på västra kyrkogården. där finns lärkträd och ofta trillar det ner kottar och kvistar -)
    mvh
    christine

    SvaraRadera