onsdag 10 juli 2013

Mot vackra platser


När jag flyttade till Göteborg för drygt ett år sådan så lärde jag mig att hitta genom att promenera. Jag lärde mig inte bara att hitta utan jag hittade även en rad fantastiska platser. De engelska tegelhusen där bilden ovan är tagen, pepparkakshusen upp vid Landala egnahem, utsiktsplatserna i Johanneberg och alla pastellmålade husen i Örgryte. Platser som jag mer än gärna återvänder till på mina långa och många promenader. Ibland på väg till nya vackra platser och ibland bara för att gå där jag så många gånger tidigare gått. 

Ikväll blev det en promenad med Henrik i kvällssolen. Från Johanneberg och vidare bort till Slottskogen och Linné. En vacker runda i vår vackra stad. För ja, den är faktiskt vår och jag känner mig hemma här. Det var kärleken som förde mig hit men det var inte kärlek vid första ögonkastet mellan mig och Göteborg. Kärleken till staden har kommit krypande och kärleken som förde mig hit har vuxit sig starkare. Jag är på väldigt många sätt precis där jag hör hemma. 

1 kommentar:

  1. Hej Emma!

    Älskar din blogg... Och din Insta! Måste bara rekommendera dig att gå igenom Slottskogen och ut i Kungsladugård (ser jag dig säger jag hej...). Sen fram till Mariaplan och kika i finfina inredningsbutiken Kvart, kanske en tapas på Tapasbaren eller kaffe på Marmelad på det. Mitt heta (och partiska) Göteborgstips!

    SvaraRadera