torsdag 13 juni 2013

Lite mer semester

Jag tror att jag avrundar denna semesterblogg med ännu ett bildregn från Bodrum innan bloggen återtar sin vanliga karaktär igen. Den här gången kommer samtliga bilder från Bodrum stad där vi tillbringade två kvällar samt att jag och Henrik var där innan vi åkte hem för att försöka få till lite shopping. Just shoppingen gjorde mig lite besviken då jag hade hoppats mer ännu mer "riktig" shopping men även här var det en himla massa butiker som sålde kopior vilket är väldigt tråkigt. Ett väldigt trevligt ställe där även matbilderna här nedan kommer ifrån är Marina Yacht club och riktigt bra köfte kan man äta på Liman Köfte. 

Just Bodrum stad imponerade inte på mig. Men är man sugen på att gå ut och festa på semestern så är det hit man ska. Dock är stranden ganska tråkig här så jag hade nog inte rekommenderat att man bor inne i stan. Däremot så överträffade Bodrumhalvön alla mina förväntningar. Och fick mig att ändra min uppfattning om Turkiet. 








4 kommentarer:

  1. Jättefin kjol! var kommer den ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mango kommer den ifrån.

      Emma

      Radera
  2. Hej!

    Vilket hotell bodde ni på?
    Är det något du rekomenderar?
    Funderar på Bodrum i sommar!

    / Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Linda.

      Vi bodde på Sunprime i Torba. Hotellet var egentligen bra. Fräscha rum, grymma badrum och trevligt hotell. Sen är det ett charterhotell och det visste vi om men det passar inte riktigt oss. Så vi låg aldrig och solade på hotellets privata strand och höll oss mest ifrån hotellet. Vi deltog heller inte i allsången som pågick i poolbaren på kvällarna. ;)

      Torba som ort är väldigt liten men mysig. Vi var aldrig där på kvällarna men det fanns ett par restauranger och det var bra att bada där. Vi var ju runt i de flesta byarna och för vår del så passade Torba väldigt bra att bo i. Vi hade ca 10 minuter in till Bodrum (om det inte var ngn direkt trafik så till vi hade parkerat) tror att bussarna tog ungefär lika lång tid. Detta hotellet som vi var och besökte och som såg väldigt trevligt ut kan man antingen boka via solresor eller booking: http://www.booking.com/hotel/tr/torbahan.sv.html?aid=311094;label=torbahan-0Of6P7CpgEerbyf4jlGj6gS7270225817;ws=&gclid=CKrOnM__4LcCFaF2cAodVHwAxg

      Nu vet jag inte vad ni är ute efter för typ av semester men är ni inte ute efter att dricka shots med fulsprit och dansa på bardisken så undvik att bo i Gumbet.

      Radera