måndag 15 april 2013

Du mår som du äter


Måndag och en ny vecka. En vecka som för min del startar i Göteborg för att sedan fortsätta i Stockholm och helgen tillbringar vi på landet och sen är det Bloggforum här i Göteborg. Alltid lika trevligt att träffa alla driftiga och inspirerande bloggvänner. 

Jag inleder veckan med ett väldigt enkelt budskap gällande ett hälsosammare liv. För det finns säkert en del som bestämt sig för att idag är dagen då det nya livet börjar. Eller? 
Du mår som du äter. Äter du dålig mat så kommer du att må dåligt. Ett budskap som är bra att ha med sig när suget efter sötsaker känns som starkast och som ständigt finns i mitt bakhuvud. Kommer jag att må bättre om jag äter detta? Om svaret är nej så låt bli. Det är faktiskt inte svårare än så. Egentligen. 

Ha en fin start på veckan. 

4 kommentarer:

  1. Just dom orden behövde jag verkligen idag!! tack! så lätt att slänga i sig en massa skit och sen tycka det är konstigt man inte mår bra... (jag gör så alltför ofta...) men inte nu längre..förhoppningsvis! ( ;
    hoppas du får en härlig vecka!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofie,

      Det var lite det jag kände. Att det säkert var ngn som skulle behöva just de orden just idag!
      Jag hejar på dig!;)

      Radera
  2. Mkt bra ord Emma! Dessa ska printas ut.
    Ha en skön vecka/Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... Man kan behöva dessa ord ibland faktiskt!

      Ha en skön vecka du med!

      Emma

      Radera