onsdag 13 mars 2013

Homemade


Ju mer medveten man blir om vad man stoppar i sig. Desto svårare blir det att köpa färdiga produkter. I helgen gjorde jag egen musli då jag inte hittar någon på marknaden som matchar mina krav. Jag köper risentas musliblandning i lösvikt och väljer de sorter som jag gillar och som är osötade. Sedan blandar jag de med grovt hackade nötter, honung, agavesirap, lite kanel och flingsalt. Rostar i ugnen på 175 grader i 25 minuter. De sista 5 minuterna fick kokosflingor följa med. Sen kan man blanda i torkad frukt om man så önskar. Jag lät min vara som den är. 

3 kommentarer:

  1. Ska testa ditt recept. Har aldrig fått till hemmagjord musli när jag försökt göra det.

    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Anna,

      Alltså man får vara medveten om att nästan alla man köper har väldigt mycket socker. Så om det är den smaken man eftersträvar så blir det inte lika gott.

      Radera
  2. Jag gör alltid min egna musli och precis som du har jag i nötter

    SvaraRadera